Tosiaan, koululaisten kesälomat loppuvat huomenna. Hassua, ettei se kosketa minua enää mitenkään. Vaikkei minulla ole koulu sitten lukioaikojen alkanutkaan enää elokuun puolivälissä, vaan syyskuun alussa, mutta nyt se ei ala enää ollenkaan. Pari kertaa pitäisi koululla käydä vielä, siinä se. Toisaalta olisi niin helppoa mennä vielä koulun penkille: tietäisipä ainakin mitä tekisi. Ja outoa sekin, että parina edellisenä vuotena olen ollut vain kesäraahelainen ja muuttanut syksyn tullen majani Ouluun, mutta nyt sitten pitäisi jäädä tänne... No, ei se ehkä niin kamalaa ole. Jotenkin outoa silti... Ja töitähän minun pitäisi olla hakemassa kovastikin...hakishan sitä, jos vaan olis, mitä hakis... Mutta ei siitä sen enempää...

Nythän pakerran viimeisen työharjoittelun parissa kaupungilla. Se ei ole vastannut ihan odotuksiani. Lähinnä siksi, ettei työ ole sitä, mitä sen kerrottiin olevan. Eli luulin meneväni tekemään jätehuoltoon liittyvää projektia, jossa kartoitettaisiin ne kiinteistöt, joilla ei ole sopimusta jätehuollosta ja ko. kiinteistöjen omistajille lähetettäisiin kysely asiaan liittyen jne. Ja minulle kerrottiin, että kyseinen tehtävä veisi kuusi viikkoa aikaa ja sain kuuden viikon mittaisen työsopimuksen. Noh, kolme viikkoa sitten maanantaina menin töihin. Ohjaajani vei minut suunnilleen ensitöikseen esittelykierrokselle toimistoon. Ja siinä kierrellessä minut esiteltiin myös eräälle nuorelle herralle ja kerrottiin, että hän on tekemässä juuri kuvailemaani jätehuollon projektia. Eli siinä sitten selvisi, etten minä teekään sitä projektia. Ja kaiken huippu oli mielestäni se, että kyseinen miekkonen oli saanut kolmen kuukauden sopimuksen! Ja minulle sanottiin saman homman vievän kuusi viikkoa! Olisihan minullekin kelvannut kolmen kuukauden soppari...tosin sekin vaikuttanee asiaan, että tämä tyyppi saa palkan työkkäristä...mutta silti... Omituista touhua. Ehkä ne jopa välillä unohtivat, että olen tulossa sinne töihin. Minä kun sovin sen jo ihan alkuvuodesta. No, kaipa se on pääasia, että ylipäätään olen siellä töissä ja saan harjoittelun suoritettua. Ja kohta ehkä pääsen avuksi siihen jäteprojektiin, koska olen saanut oman tyhmän projektini tehtyä...ainakin omasta mielestäni se on valmis, mutta tiedä sitten... Enkä edes jaksa selittää, mitä olenkaan tehnyt. Tuli niin pitkästi sepostettua muutenkin.

Toki tuossa työpaikassa on ollut jotain hyvääkin. Yhden työkaverin kanssa olen käynyt pari kertaa lenkillä. Mukava tyttö. Muuttaa kylläkin pois täältä jo viikon päästä, mutta näillä näkymin palaa ensi kesänä. Ja pääsinpä käymään myös asuntomessuilla Vaasassa.

Tänään innostuin neulomaankin pitkästä aikaa. Tai no, heinäkuun sateilla aloittelin sukkia, mutta ne saavat nyt odottaa. Kummityttö tarvii vaippoja kipeämmin kuin minä sukkia. :) Taidankin lähteä vielä jatkamaan neulomista. Ja suunnitteilla on tuoda tänne jotain kuviakin lähiaikoina. Mutta nyt en sitä tee, koska kamera on iltalennolla. Kyyhkynpyynnissä siis.