Koska on tullut täällä blogissa julkisesti kerrottua tekemistäni urheiluvälinehankinnoista, niin täytyy nyt myös kertoa, että olen niitä hankkimiani välineitä todella käyttänyt!

Sukset on alkukankeuksien (tai paremminkin alkupitämättömyyden) jälkeen havaittu oikein mukaviksi menopeleiksi. Ja kaikkiaan olen varmaan tänä talvena (toisin sanoen viimeisen kuukauden aikana) hiihtänyt enemmän kuin parina edellisenä talvena yhteensä. Pisimmillään lenkit on olleet kai melkein 9 km. Lyhimmillään n. 200 m. Tuolloin tuli todettua, että ei ole hyvä hiihtää, jos suksen pohjaan on paatanut parin sentin lumikerros. Mutta parhaimmillaan hiihto on ollut rehellisesti sanottuna nautinto ja olen tuntenut itseni suunnilleen Kirvesniemeksi =D

Kävelysauvojakin olen pari kertaa ehtinyt testaamaan. Mukavasti sauvat tuovat kyllä tehokkuutta kävelyyn. Ja lisäksi olen pyöräillyt työmatkat, vain kahtena päivänä olen mennyt autolla (siis yhteensä 9 työpäivää takana). Ennen en ole uskaltautunut talvella pyörän selkään lainkaan, joten siihen nähden on mennyt hyvin, vaikka kelikin on välillä ollut vähän mitä sattuu.

Ehkä uskallan väittää, että kunto on hivenen parantunut. Ainakin hiihtäessä huomaa matkan taittuvan nyttemmin paljon keveämmin kuin ensimmäisillä kerroilla. Aikaisemmin olisi kauhistuttanut ajatus, että pitää hiihtää 9 km...ja tälle talvea olen hiihtänyt sen oikeastaan ihan vahingossa. Ja venytellessä olen huomannut, että olen myös notkistunut huomattavasti. Nyt pystyn ottamaan varpaista kiinni ja pitämään samalla jalat suorina, eikä se tuota juurikaan tuskaa. Ennen on pitänyt pitää jalat hieman koukussa ja silti on sattunut. Olen tästä asiasta ihan ällikällä lyöty, mutta onneksi positiivisessa mielessä.