Olen tehnyt ihka ensimmäisen kolmiohuivin (tai olen minä tehnyt aiemmin kolmiohuivin virkkaamalla teddystä, mutta ei sitä lasketa). Aloitin tämän silloin kun minulla oli flunssa, se taisi olla syyskuun alkupuolella. Ja ihan kokonaan valmiiksi pingotuksineen ja päättelyineen se tuli viime sunnuntaina. Välissä on tehty myös nuo edellisen postauksen sukat. Että ei pahakaan minun neulontavauhdillani, vaikka kyllä tässä sentään aika monta silmukkaa on ollut tikutettavana. Kuva tulee tässä:

No joo, eipä ole hääppöisiä kuvia. Ja nykyään kun on oppinut käyttämään picasan kuvakollaasi-ominaisuutta, niin kaikki pitää laittaa kollaaseiksi. Ja sitten on niin pieniä kuvia, ettei kukaan saa selvää. Mutta ei voi mitään xD Ja ehkä noista nyt hajulle pääsee.

Mallihan on siis Zetor-huivi, ohje löytyy blogista nimeltään Jatta Soheltaa, pääset ohjeeseen tästä linkistä. Kiitos ohjeesta. Johan tämä huivi pitä valita jo nimenkin vuoksi. Zetorissa olen pikkutyttönä nukkunut monen makeat päiväunet, joskaan en itse sitä muista, mutta niin äiti ja isi väittää, että halusin aina lähteä mukaan peltotöihin ja sitten vaan nukuin traktorissa :D

Lankana tässä on rose mohair, josta piti alunperin tulla taikabolero, niinkuin täällä kerronkin. Lankaa kului huimat 108 g. Ei siis materiaalille tule juuri hintaa, reilu vitonen vaan. Mutta jos lasketaan vitosen tuntipalkka jokaiselle tunnille, jonka olen tämän parissa kuluttanut, niin sitten voidaan puhua kalliista huivista.

Tarkoitus olisi käyttää tätä villakangastakin kanssa kaulahuivina, joten toivottavasti soveltuu siihen. Minun villakangastakissa on sellainen tyhmä kaulus, joka voipi haitata, mutta jos niin on, niin sitten täytyy käyttää hartiahuivina.

Tyytyväinen olen, mutta mitään kolmiohuivikärpäsen puremaa ei kuitenkaan tullut. Mukavahan se oli huomata, että ei nuokaan ole niin vaikeita, miltä näyttävät. Mutta sen verran työläitä, ettei taida tulla ihan äkkiä uutta tehtyä.